KLUBBENS ÅRLIGE TUR TIL MC-CAMPEN I NØDAGER

Torsdag 5. juni gikk den årlige klubbturen til MC TOURING CAMP i Nødager i Danmark av stabelen . I år var vi seks medlemmer som reiste avgårde: Erik, Thor Harald, Eva, Bård, Arve og jeg. Til neste år håper vi mange flere har mulighet til å delta  .
110 mil ble tilbakelagt på turen.

Vi dro fra 'kubikken' i Drammen kl.16.00 i strålende vær. Det var mye trafikk nedover til Langesund, og vi var ikke framme før kl. 18.00, etter to strake timer på syklene. Kystlink hadde 'som vanlig' problemer, og båten la fra kai ca. 2 timer forsinket.

Bilde
Totto, Erik og u.t. i optimistisk overbevisning om at vi skulle legge fra kai i rute...

Det varte og det rakk, men ingen ferge klar til avgang...  Totto og Eva reddet dagen og stilte opp med 'vente-melon'

Endelig er bimmer'n trygt forankret til bildekket

Bilde
En (alltid) blid gjeng har funnet veien til et hyggelig sted å sitte

Vi ankom Hirtshals kl.03.00 om natta og hadde bestilt overnatting på Hirtshals Bed and Breakfast for en billig penge. Kan trygt anbefales.
Deilig med litt hvile og dansk morgenmad ute i haven neste morgen

Bilde
En liten stopp i grøftekanten gjorde susen. Straks framme i Nødager, og kartet studeres nærmere

Teltet mitt på plass borti kroken...  Tok ikke sjansen på å campe midt i Buddy-leiren....

Mc-campen i Nødager befinner seg like nord for Ebeltoft og er en veldig trivelig plass. Her er det gode fasiliteter, alt fra billig mat og øl, til dusjer, svømmebasseng, kjøleskap, vaskemaskin, sykkelvaskeplass osv, osv. Og ikke minst mange hyggelige og sosiale mc-folk  Man kan velge om man vil campe ute på åpen gressmatte, eller søke på gresset innunder trærne. Det finnes også hytter for utleie.

Fredagskvelden hygget vi oss på plassen, og det er vel å ta for mye i å hevde at den norske leiren var helt anonym...  . Ikke alltid like lett det, med en sååååå munter og livsglad gjeng . Bildene er herved sensurert..... hehe

Bilde
Strygejernet MC var en trivelig gjeng vi møtte, som vi fortsatt holder kontakten med. Planen er at de skal besøke oss i Drammen i løpet av høsten, eller til neste sommer.

Vi hadde avtalt å kjøre en tur sammen med dem på lørdag, med avreise kl. 10.00. Men jeg var som vanlig litt seint ute, og ankom tre minutter etter planen. Da sto det 15 motorsykliseter og ventet og svettet i varmen, og det lot de meg ikke glemme resten av helgen... merkelig.... ;-)

En liten stopp og litt å drikke hørte med på ferden. Eller hva, Bård..??...

Bilde
Vi stoppet innom et engelsk treff i Mosten underveis, men valgte å la være å gå inn. Syntes de tok seg for godt betalt av dagsturistene....

Men en aldri så liten pause bevilget vi oss

Trygt tilbake på MC-campen smakte det godt med middag

Bilde
Ingenting å si på hverken matlysten eller humøret til Strygejernet MC heller...

Resten av lørdagen er sensurert....hehe
En munter helg gikk mot slutten, og vi fant veien til våre respektive soveposer ved 01-tiden.

Bilde
Søndag morgen har tiden kommet til å rydde leiren og rive teltene

Jeg er som vanlig sistemann ferdig...

ENDELIG. Sistemann er ferdig pakket, og vi er klare for avreise

Reisen nordover har startet

Insektet som splætta i linsa mi mens jeg filmet, ødela resten av bildene fra turen. Oppdaget det ikke før jeg kom hjem....

Underveis fikk vi melding om at Kystlink hadde innstilt avgangen fra Hirtshals søndag kveld grunnet tekniske problemer, og at fergen fortsatt lå i Langesund. Så da var det bare å hive seg på telefonen og finne en alternativ rute hjem.
Det eneste ledige alternativet vi fant var med Stena Line fra Fredrikshavn til Gøteborg, sent på kvelden.
Og ei behagelig køye på overfarten hjem var det nå bare å glemme....grrrrr...

Bilde
Pølsene vi aldri fikk grillet lørdag kveld, kom nå til nytte. Engangsgrill og pølser med tilbehør ble funnet fram. Og det var ingenting å si på matlysten..

Endelig framme i Fredrikshavn..  Og nå var det bare å vente..... og vente...... og vente....... på avgang

Innsjekking i Fredrikshavn. ENDELIG..!!. Pent oppstilt på rekke. Hmmm..... har du sølt på deg igjen, nå da Eva...

Det ble en lang tur fra Gøteborg til Drammen midt på natta, og vi sovnet nesten på syklene noen og enhver....
Vi var tilbake i Drammen mandag morgen kl. 08.15. Da hadde vi vært på farta i et døgn.

Bilde
Vest for Oslofjordtunnelen. Siste stopp før hjemkomst, og folket er slitne...!!

Flott tur som alltid med klubben. En utrolig positiv gjeng. Alltid mye moro, mye selvironi, godt humør og kjappe replikker . Gleder meg allerede til neste tur...!  :-)

P.S. Til neste år blir det IKKE Kystlink som kommer til å transportere oss til Danmark...!!